OWG
OGÓLNE WARUNKI GWARANCJI (OWG)
I. POSTANOWIENIA OGÓLNE
Definicje:
1. “Gwarant” – BRITOP Lighting Sp. z o.o. z siedzibą w Bierawie 47-240, Nowe Osiedle 13D, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Opolu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000362052, NIP 749-20-68-443, REGON 160331997.
2. “Produkt objęty gwarancją” (przedmiot zgłoszenia) – wszystkie produkty objęte umową sprzedaży, których Gwarant jest producentem. W przypadku, kiedy przedmiotem sprzedaży są produkty, których Gwarant nie jest producentem udziela on gwarancji w zakresie jakim uzyskał od sprzedawcy lub producenta tych produktów. Jeżeli przedmiotem Gwarancji jest zbiór produktów, a uprawnienia gwarancyjne realizowane będą̨ jedynie do części tego zbioru, na potrzeby realizacji Gwarancji w opisanym zakresie przez pojęcie Produktu rozumieć́ należy tę część́ zbioru.
3. “Okres gwarancji” - warunki gwarancji dla produktów, których Gwarant jest producentem obowiązują w okresie do 5 lat od daty sprzedaży z wyłączeniem abażurów i żarówek, na które Gwarant udziela 24 miesięcznej gwarancji. W przypadku pozostałych produktów, których Gwarant nie jest producentem okres gwarancji określony jest w karcie katalogowej lub OWG producenta.
II. WARUNKI GWARANCJI
1. Gwarant oświadcza, że w okresie gwarancji produkt będzie wolny od wad fizycznych i prawnych.
2. Nabywca lub jego upoważniony przedstawiciel zobowiązany jest zgłosić́ roszczenia gwarancyjne niezwłocznie, poprzez wypełnienie wymaganych pól w formularzu zgłoszenia zamieszczonym na stronie www.britop.pl. Wysłanie formularza powiązane jest z automatycznym wygenerowaniem numeru identyfikującego zgłoszenie. Numer zgłoszenia należy koniecznie powołać w polu uwagi (wymóg konieczny) w procesie realizacji usługi kurierskiej wysyłanego przedmiotu zgłoszenia lub dołączyć wydruk zgłoszenia.
3. Zgłaszający reklamację zobowiązany jest do udostępnienia wraz ze zgłoszeniem lub w trakcie prowadzonego przez Gwaranta postępowania gwarancyjnego wszelkich niezbędnych informacji potrzebnych do rozpatrzenia roszczeń z tytułu gwarancji takich jak:
• wskazania danych kontaktowych uprawnionego z tytułu gwarancji;
• załączenia do zgłoszenia reklamacji dowodu zakupu Produktu;
• udzielenia informacji w zakresie Produktu dotkniętego wadą; to jest okresu wystąpienia wady; jej opisu i okoliczności wykrycia;
• zdjęć produktu dotkniętego wadą;
4. Przedmiot zgłoszenia winien zostać dostarczony przez Nabywcę w stanie kompletnym i zabezpieczonym na czas transportu.
5. Wybór sposobu realizacji zobowiązań wynikających z gwarancji należy do Gwaranta.
6. Gwarant nie odpowiada za wady produktu powstałe w wyniku:
• niewłaściwej obsługi i korzystania;
• uszkodzeń mechanicznych;
• stosowania niewłaściwych środków konserwacji;
• niewłaściwego przechowywania bądź transportu;
• samodzielnych napraw, ingerencji lub modyfikacji konstrukcyjnych;
• naturalnego procesu starzenia się elementów drewnianych (drewno jest materiałem żywym i podlega naturalnym procesom, takim jak skurcz, pęczenie, wysychanie czy zmiana koloru);
• własnej błędnej interpretacji tolerancji występujących bąbelków powietrza w kloszach szklanych o bardziej tradycyjnym lub ręcznie wykonanym charakterze, które są częścią ich charakterystycznego wyglądu;
• naturalnego, postępującego spadku strumienia świetlnego generowanego przez Produkt w czasie jego eksploatacji. Spadek ten może wynosić 0,6% na każde 1000 godzin pracy. Dla nowych Produktów rzeczywisty strumień świetlny oraz pozostałe parametry elektryczne i fotometryczne mogą się różnić od wartości deklarowanych o +/-10%;
• niewielkich zmian wartości temperatury barwowej emitowanego światła z modułów LED w czasie eksploatacji Produktów – są one zjawiskiem normalnym;
• siły wyższej i zdarzeń losowych oraz przyczyn nieleżących po stronie Gwaranta;
7. Gwarant rozpatrzy reklamację w możliwie najkrótszym terminie nieprzekraczającym jednak 30 dni kalendarzowych od otrzymania kompletnej dokumentacji dotyczącej reklamacji i dostarczenia Produktu (jeśli zaistnieje potrzeba dostarczenia Produktu). Przez rozpatrzenie reklamacji rozumie się doręczenie Nabywcy decyzji Gwaranta w postępowaniu gwarancyjnym. Doręczenie decyzji następuje
w oparciu o dane kontaktowe udostępnione przez Nabywcę w formularzu zgłoszenia.
8. Naprawa gwarancyjna przedmiotu zgłoszenia zostanie wykonana w ciągu 14 dni roboczych od daty dostarczenia wadliwego produktu do Gwaranta. W wyjątkowych przypadkach, w szczególności, gdy zachodzi konieczność́ sprowadzenia komponentów niezbędnych do dokonania naprawy lub nastąpiło udostępnienie produktu w miejscu wskazanym przez Nabywcę naprawa może potrwać́ dłużej, o czym
Nabywca zostanie powiadomiony.
9. W przypadku decyzji Gwaranta o bezzasadności roszczenia gwarancyjnego Nabywca ponosi wszystkie koszty związane z przywróceniem stanu pierwotnej użyteczności przedmiotu zgłoszenia, a więc naprawy płatnej, a także odesłania przedmiotu zgłoszenia po naprawie lub bez zmiany jego stanu z dnia zgłoszenia lub utylizacji i zobowiązuje się je uregulować w oparciu o stosowny dokument sprzedaży.
10. Wykonanie naprawy gwarancyjnej przez Gwaranta, w ramach zasadnego roszczenia gwarancyjnego, skutkuje odesłaniem przedmiotu zgłoszenia do siedziby Nabywcy lub innego wskazanego w zgłoszeniu miejsca na koszt Gwaranta.
11. Gwarant nie ponosi żadnych dodatkowych kosztów związanych z realizacją roszczenia gwarancyjnego, a w szczególności, ich demontażu lub ponownego montażu.
12. W przypadku, gdy wymiana produktu na nowy będzie niemożliwa lub wysoce utrudniona, w szczególności z powodu niedostępności lub zaprzestania produkcji produktu, Gwarant może zwrócić́ Nabywcy kwotę zapłaconą przez Nabywcę za produkt albo wymienić́ produkt na inny model o nie gorszych właściwościach, który, jednakże może różnić́ się nieznacznie pod względem wzornictwa i specyfikacji technicznej.
13. Gwarant zastrzega sobie prawo do zaproponowania Nabywcy możliwości wykonania naprawy płatnej, jeżeli wyda decyzję o braku zasadności roszczenia reklamacyjnego. Termin akceptacji przez Nabywcę takiej naprawy lub odbioru przedmiotu zgłoszenia bez wykonania naprawy wynosi 14 dni. Po tym czasie przedmiot zgłoszenia zostanie poddany utylizacji.
14. Gwarant nie ponosi odpowiedzialności za terminowość́ realizacji obowiązków gwarancyjnych, jeśli jego działalność́ zostanie zakłócona siłą wyższą̨ lub innym niedającym się przewidzieć́ zdarzeniem.
15. Gwarancja niniejsza wyłącza uprawnienia wynikające z przepisów o rękojmi dla Nabywcy zakupującego towar do celów działalności gospodarczej.
16. W przypadkach nieuregulowanych niniejszą Gwarancją, zastosowanie mają przepisy Kodeksu Cywilnego.